Olcsó és használt autógumit vesz a magyar
Közel öt százalékkal zsugorodott a magyar személyautóabroncs-piac az idei első nyolc hónapban tavalyhoz képest, a téli szegmenstől azonban növekedést várnak a gyártók – olvasható a keddi Napi Gazdaságban.
Közel öt százalékkal zsugorodott a magyar személyautóabroncs-piac az idei első nyolc hónapban tavalyhoz képest, a téli szegmenstől azonban növekedést várnak a gyártók – olvasható a keddi Napi Gazdaságban.
Százhuszonöt év után visszatérnek a levegő nélküli abroncsok.
A jelenleginél szigorúbb előírásokat javasol a téligumi-használatra a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) a közlekedésbiztonság érdekében.
Egyre több vásárló érdeklődik a megvásárolni kívánt gumiabroncs úgynevezett DOT-számáról, mondván: ha a gumi nem az aktuális évben került gyártásra, akkor már nem is érdemes megvenni.
A vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idősebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik – derült ki a nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu közös vizsgálatából. A vizsgálat korántsem reprezentatív mivel csak budapesti helyszínen készült.
Az autógumi sokszor alulértékelt része egy jármű állapotának, pedig ez létesít kapcsolatot az út és autó között. Jellemző eset, hogy tisztában kellene lennie a sofőröknek azzal, milyen profilmélységgel használható még a gumi, azonban ezt sokan nem ellenőrzik, illetve elhanyagolják.
Ki mit használ jégkaparásra, ha nincs jégmentesítője? Gyakorlatilag bármit - ez derült ki egy angol felmérésből.
Eddig csak egy kis ízelítőt kaptunk a havazásból és a fagyból, de hamarosan minden reggel szembesülnünk a tél viszontagságaival, így nem árt feleleveníteni, hogy mire kell odafigyelni, amikor az autó volánja mögé ülünk, és útnak indulunk. A hvg.hu összegyűjtötte a legfontosabb tanácsokat.
Nulla fok közelében a nyári gumik már nem tapadnak ugyanúgy, de latyakban, hóban már jelentős veszélyt jelenthetnek a benne ülőkre és a többi autósra, így megérett az idő a cserére. Hogy melyiket válasszuk, abban évek óta a német autóklub tesztjére támaszkodhatunk, idén pedig már kis piktogramok is segítenek a gumivásárláskor.
November 1-től egységes címkével kell ellátni minden gumiabroncsot, amelyet az EU-ban hoznak forgalomba. A címke az új abroncs kiválasztásában segíthet.
Hiába a megfelelő profilmélység, a 4-5 évnél idősebb téli gumik tapadási tulajdonságai végletesen leromlanak.